Re: Problem - dysk, partycje w win2003

Autor: Vincin <darkcity_at_gower.pl>
Data: Fri 22 Oct 2004 - 14:01:26 MET DST

news:1oh9lc.7qd.ln@kwinto.prv...

> A jak te dyski wykrywa BIOS - jako LBA?
> Napisz coś więcej: jaka płyta główna, jakie dyski, czym tworzyłeś
> partycje i na jakiej płycie głównej, czy korzystałeś z jakiegoś programu
> typu Ontrack Diskmanager, jak widzi te partycje BootIt (czy są podane
> wartości LBA w parametrach partycji) i czy widzi on ich zawartość
> (wybierz Image|Restore i zobaczysz główny katalog).

No wiec na poczatku podaje link to screena z dysku z ktorym nadal mam klopot
(Paragon Partition Manager)
http://kret.ifd.uni.wroc.pl/~patrykl/part2.jpg

Jesli chodzi o pierwszy dysk na ktorym jest system, wystarczylo po
przypisaniu liter zrestartowac system ;) niby oczywiste, ale dla mnie nie
dokonca, gdyz po przypisaniu od razu byly dostepne w Eksploratorze partycje
lecz pokazywalo jako niesformatowane, a xp bodajze nie wymagal restartu,
wiec zasugerowalem sie ze cos jest nie tak.
W drugim dysku tez jest OK z wyjatkiem jeden partycji, dla mnie
najwazniejszej.

I tak:
Plyta ECS k7s5a z najnowszym biosem obslugujacym dyski 160gb, taki jak moj
podstawowy

Dyski:

Hitachi DeskStar 160gb 7200 8mb cache primary Slave (jako jedyny na
tasmie) 164,7gb LBA 32Bit Mode ON Block Mode 16sec Pio Mode 4
ATA Mode 100

Seagate Barracuda IV 60 gb secondary Slave (jako master jest
CDROM) 60022mb LBA 32Bit Mode ON Block Mode 16sec Pio Mode 4
ATA Mode 100

CDROM sec. master PIO Mode 4 ATA MODE N/A

Po odpaleniu kompa z dyskietki startowej partycje FATsa widziane na kazdym
dysku, w win2k3 ta niesformatowana jako niesformatowana ;)

W BootIt:

Niesformatowana (ktora w rzeczywistosi jest sformatowana z danymi):
BOLEK FileSystem 11/Bh FAT 32 LBA Info Start: 8402058 End: 62814149
W detailed: Unable to mount the File System Gdy wybiore Image/Restore ten
sam komunikat

LOLEK FileSystem 11/Bh FAT 32 LBA Info Start: 62814213 End:
111169799 W detailed: Free: 1298 i Used: nie pamietam, ael to pewnie malo
istotne ;) (ta partycja poprawnie jest wykrywana w win2k3)

Problem tkwi w partycji BOLEK, ktora mimo, iz na niej zapisane sa dane i
wykrywana w DOSIE, w win2k3 pokazywana jest jako niesformatowana, w BootIt
zreszta podobnie (jak wyzej).

                    .