Re: serwer WWW

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 00:28:26 MET DST

Marek Wierzbicki wrote:
> Przymierzam się dopostawienia serwera WWW. I namierzyłem, że w2k3 ma wersję
> webową. Ale ta wersja pracuje tylko na 1 lub 2 prockach. Jak to jest z
> IIS-em - czy on nie jest wieloprocesowy? A gdyby chciało się prowadzić
> hosting stron na w2k3 z dużą liczbą potencjalnych połączeń, czy fakt, że ta
> wersja nie potrafi obsłużyć większej liczby procesoró nie upośledza tej
> wersji (nie będzie przyczyną spowolnień)?

Nie wiem co rozumiesz przez wieksza liczbe potencjalnych polaczen ale
zapewniam cie ze to nie bedzie raczej przeszkoda. Jezeli nie zapchasz
procesora jakimis aplikacjami ktore beda dzialaly na tym serwerze (jako
aplikacje rozumiem tutaj aplbikacje web, komponenty itp) - trzeba zadbac
o to na etapie pisania kodu to szybciej raczej napotkasz sie na problemy
z innymi komponentami systemu niz z procesorami

BTW skalowanie WWW o wiele bardziej efektywne jest poprzez skalowanie
wszerz czyli dokladanie wiecej, nawet teoretycznie slabych maszyn, niz
skalowanie sprzetu do wiekszej liczby procesorow itp. Jezeli faktycznie
twoje aplikacje Web sa tak zasobozerne jezeeli chodzi o moc obliczeniowa
o ti tak powinienes myslec o architekturze warstowej czyli osobno same
serwer content, za nimi aplikacyjne, dalej bazodanowe i tak dalej

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl