Re: konfig sieci- czym czyścić

Autor: Jerzy <jerzyslaw_at_USUNTOgo2.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 11:06:35 MET DST

Użytkownik "colnet" <colnet@wp.pl> napisał w wiadomości
news:41723801.C9D877EC@wp.pl...
> W swojej pracy wielokrotnie stykam sie z problemem że w2k albo winXP
> nie chce poprawnie pracować w sieci /instaluje internet abonentom w
> jedej z siecicableTV/. Wszystko oparte jest na DHCP i często mimo
> poprawnych ustawień internetu na takim komputerze nie mogę ustanowić
> internetu , nie ma nawet pingu do servera DHCP albo servera DNS które
> to odczytuję po wpisaniu polecenia ipconfig /all.
> Prosze szanownych grupowiczów o jakieś sugestie lub pomoc.

Mam często podobny problem - szczególnie jak komputer pracował wcześniej w
innej sieci, XP jakby pamiętał poprzednie ustawienia (chodzi o IP z puli
prywatnej i DHCP z którego nie chce pobrać właściwego IP).
Można sprawdzić działanie sieci wpisując ręcznie ustawienia sieci, ale to
nie jest rozwiązanie. Zauważyłem, że po dniu lub dwóch, komputer jednak
zaczyna sam pobierać IP z DHCP, nie mam pojęcia od czego to zależy.
Możesz spróbować wyczyścić ustawienia sieci:
Spróbuj:
ipconfig /release
ipconfig /renew
z poziomu wiersza poleceń

lub
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

w pliku resetlog.txt poczytasz potem co zostało odświeżone.

Może to pomoże, chociaż u mnie dopiero na drugi dzień komputer "sam się
odnalazł"....

Jurek