Re: zamazanie partycji przez ghost, POMOCY!!!

Autor: Grazyna <kuzynkagra_at_-wytnij-poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Oct 2004 - 14:01:07 MET DST

Jacek* napisał w wiadomości
news:nlb0n05ptkpruemq3c87ehn82f6b3kp0mk@4ax.com
> koma@sowilo.pl (tata),

> Ghosta w to nie mieszaj. ;)

Słuszna uwaga, Ghosta można tu rozgrzeszyć. :-)

> IMHO albo miales obraz dysku, a nie partycji c:, albo przywracales na
> dysk, a nie na partycje.

IMHO oryginalna płyta CD RECOVERY służy do odzyskania "stanu
fabrycznego" w komputerach z preinstalowanym systemem. Tak przynajmniej
jest u mnie - po skorzystaniu z takiej płyty powraca się do oryginalnego
układu partycji (u autora wątku była najwyrażniej tylko jedna), zostaje
przywrócony preinstalowany system (wraz z innymi programami, jeżeli
jakieś były z systemem dostarczone). To, że w menu można wybrać
instalację systemu wynika zapewne z faktu, że taką płytę można tez
wykorzystać po prostu jako zwyczajny dysk bootowalny w celu uzyskania
dostępu do partycji FAT 32, żeby np. wykonać z niej aktualizację Biosu,
jeśli się nie ma stacji dyskietek. :-) "Zwyczajnej" instalacji systemu
nie da się zrobić, bo płyta Recovery zawiera tylko obraz, i to całego
dysku. Dlatego ja np. oprócz Recovery dostałam jeszcze oddzielne płyty z
XP i aplikacjami. Czytałam natomiast, że akurat z notebookami często
dostarczane są wyłącznie płyty Recovery. To tak dla wyjaśnienia,
dlaczego (IMHO) tata ma teraz na dysku to, co ma.

--
Grażyna