Re: exchange 5.5 - powrot do zycia

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 14:23:02 MET DST

Cajun wrote:
> [...]
>
> potrzebuje rady bardziej doswiadczonych grupowiczy.
> Byl sobie serverek NT4.0 z exchangem 5.5 chodzil sobie, i bylo wszystko
> pieknie, az nagle padl.
> Padl tylko dysk gdzie byl system, dane exchanga pozostaly (inna
> macierz). Niestety moj poprzednik byl na tyle beztroski, ze system nie
> mial mirroru (a ze mnie d...., ze tego nie sprawdzilem).
>
> Teraz na nowym dysku zainstalowalem NT server 4.0, ustawilem go jako
> backup domain i zaraz biore sie za instalowanie exchanga. I tu pojawia
> sie moja prosba - jak szybko (i latwo ;) przywrocic/odtworzyc:

Jezeli nie masz backupu to z kontami uzytkownikow sie pozegnaj -
niestety, tak to bywa a zycie jest okrutne

> Jak wsponialem z pierwotnego systemu mam tylk katalog exchasrvr a w nim
> mdbdata gdzie znajduja sie pliki *.edb

Zainstaluj nowego Exchange, do tej samej wersji SP i poprawek jak
poprzedni byl. Wazne jest tez zeby byla taka sama nazwa serwera i
organizacji jak ten stary. Po zainstalowaniu zatrzymaj uslugi Exchange,
podloz mu stare pliki danych i podnies uslugi. Przed podniesieniem
zalecalbym jednak sprawdzenie itegralnosci danych w tych bazach (isinteg
/?). Po podniesieniu bedziesz mial (taka mam nadzieje :) ) stare dane
Exchange itp niestety bez przypisanych kont (co moze ci sie objawic
meliardami komunikatow w event logu). Do tych starych skrzynek bedziesz
musial przypisac nowe konta (we wlasciwosciach skrzynki) - inaczej sie
tego nie da. Tego ze te nowe konta musisz zalozyc sam to juz nie musze
pisac?

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl