Re: Pytanie o SCSI

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 14:00:08 MET DST

On Mon, 11 Oct 2004 13:57:19 +0200, DXC wrote:

> Trochę NTG
> W serwerze będą 3 dyski SCSI 72 GB każdy i będą pracować w macierzy RAID-5.
> ZTCW w RAID-5 jeden dysk jest "zapasowy". Czy te wszystkie dyski będą
> widziane przez system jako jeden dysk, czy jako 2 odrębne (bo jeden
> "zapasowy")?

Wszystko zależy od kontrolera. Nie będziesz widział "dysku" a macierz
dyskową RAID-5 z przestrzenią w której możesz sobie zrobić wolumeny. Jeśli
zrobisz jeden wolumen to w jego obrębie będziesz mógł zrobić partycje i
dyski logiczne. Jeśli kontroler na to pozwala możesz wygenerować kilka
wolumenów i na nich założyć partycje itd. Wg mnie lepszym rozwiązaniem jest
wygenerowanie wolumenów i na nich zakładanie partycji ale wszystko zależy
też od tego do jakich celów zamierzasz stosować ten serwer.

--
Pozdrawiam
Piotrek