Re: konfiguracja/blokada systemu => win200 NT

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 19:43:04 MET DST

On Fri, 8 Oct 2004 23:23:45 +0200, Cris wrote:

> Witam,
>
> Pytanko, w jaki sposób zablokować katalogi (foldery),tak, aby była odmowa
> dostępu do nich i jakakolwiek ich wewnętrzna modyfikacja. Pytanie również
> dotyczy zablokowania całkowitego paska MENU start (aby był ukryty - pełna
> blokada), to samo się dotyczy takich poleceń:
> msconfig, msinfo32, regedit itp. Wiem, że pewne pilki można wykasować, ale
> nie tędy droga. Wiem również że są stosowne programiki aby coś takiego
> zrobić, (lecz nie zabardzo mam czas na ich szukanie i nie o to chodzi),
> [...]

Poczytaj o prawach dostępu do plików i folderów - do działania systemu
uprawnień niezbędny jest system plików NTFS (poczytaj o convert).
Odpowiednie ustawienie praw dostępu do plików zapewni Ci również możliwość
uruchamiania/bądź nie/ plików wymienionych przez Ciebie.
Jeśli już trochę znasz system to warto również się zainteresować Group
Policy (Zasady Grup) co pozwoli Ci na "zabawy" z Explorerem i uruchamianymi
aplikacjami.

--
Pozdrawiam
Piotrek