ograniczenie portów połączeń wychodzących

Autor: Krzysztof Suszka <"Krzysztof>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 04:26:57 MET DST

Witam

Mam pytanie, czy da się ograniczyć zakres portów na jakich otwierane są
połączenia wychodzące pod WinXP SP2?
Tak żeby nie było otwieranych połączeń na portach powyżej 60000.

Teraz przydługi opis problemu, jak ktoś rozumie moje pytanie to niech się
nie zagłębia ;)
Jest komputer podłączony do internetu, na którym włączony jest ICS, póki był
na nim WXP SP1 komputery klienckie (podłączone do niego) nie miały problemu
z dostępem do internetu. Po zainstalowaniu SP2 sytuacja diametralnie się
zmieniła. Na komputerach klienckich internet działał w dziwny sposób,
chodziły pingi, ftp, nie chodziło natomiast http, pop3 i smtp. Po kilku
instalcjach różnych service packów na różnych komputerach, łącznie z
przeinstalowaniem całej windy, wypróbowaniu WinRoutea i innych dziwnych
programów, chwyciłem za etherala i co się okazało, otóż ICS w wersji SP2
przekierowuje niektóre usługi (takie jak http, pop3) na portach powyżej
60000, ICS w wersji SP1 tego nie robił, a mój dostawca blokuje na bramce
ruch powyżej portu 60000. W związku z tym pytanie jak na początku postu.
Chyba, że ktoś zna jakieś inne rozwiązanie (zastrzelenie dostawcy nie
wchodzi w grę ;) ).

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Krzysiek