Re: PKI

Autor: x <xxx_at_wp.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 14:04:08 MET DST

> Tworzysz parę kluczy - priv i pub.
> Wysyłasz np klucz publiczny do mnie. Ja wysyłając maila do Ciebie szyfruję
> go TWOIM kluczem publicznym i TYLKO używając Twojego klucza prywatnego
> jesteś w stanie go odczytać. Jeśli ja nie zrobiłem sobie kopii
> niezaszyfrowanej to nawet ja nie odszyfruję tego maila. Identyczna
sytuacja
> jest w drugą stronę - Ty wysyłając maila do mnie szyfrujesz go MOIM
> kluczem publicznym - reszta jak wyżej.

A mam jeszcze jedno pytanko nie wiem do kogo z Was go skierowac, pewnie z
czasem do tego dojde i wymysle, moze doczytam, odnosnie wysylania klucza
publicznego, rozumiem ze on jest zawarty w moim certyfikacie np.
nazwa_pliku.cer, ktory mozna zobaczyc m.in. w tools->internet
options->content->certificates i tam jest m.in. moj cerfytikat i rozumiem ze
tam uzywam opcji export do pliku i taki wyeksportowany plik wysylam jak
zalaczik w e-mail do mojego odbiorcy?

Czy to jest poprawna procedura wyslania klucza publicznego do odbiorcy?

pozdrawiam i dzieki