Re: PKI

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 13:52:25 MET DST

On Tue, 5 Oct 2004 13:41:45 +0200, x wrote:

> Czyli tak, ja wysylajac e-mail do osoby X szyfruje ta wiadomosc jego kluczem
> publicznym? On ja otrzymuje i ja deszyfruje swoim kluczem prywatnym?

Tworzysz parę kluczy - priv i pub.
Wysyłasz np klucz publiczny do mnie. Ja wysyłając maila do Ciebie szyfruję
go TWOIM kluczem publicznym i TYLKO używając Twojego klucza prywatnego
jesteś w stanie go odczytać. Jeśli ja nie zrobiłem sobie kopii
niezaszyfrowanej to nawet ja nie odszyfruję tego maila. Identyczna sytuacja
jest w drugą stronę - Ty wysyłając maila do mnie szyfrujesz go MOIM
kluczem publicznym - reszta jak wyżej.

--
Pozdrawiam
Piotrek