Re: problem z odczytaniem dyskietki

Autor: Robert Borkowski <robertborkowski.usun_to_at_interia.pl>
Data: Sun 12 Sep 2004 - 15:30:09 MET DST

Sun, 12 Sep 2004 12:09:27 +0200, na pl.comp.os.ms-windows.winnt, Miklewicz
Marek napisał(a):

> Mam pewna dyskietke, na ktorej sa bardzo wazne dla mnie dane. Do wczoraj
> normalnie moglem korzystac z jej zawartosci a dzisiaj przy probie dostepu do
> niej dostaje komunikat ze dysk nie jest sformatowany. Stacja dyskietek jest
> sprawna bo inne dyskietki odczytuje poprawnie, dyskietka raczej rowniez bo
> od wczoraj nie wyciagalem jej ze stacji, nie spadla mi ani w zaden fizyczny
> sposob nie zostala uszkodzona. Czy jest jakas szansa na odzyskanie tych
> danych i ew. jezeli tak to jakim programem probowac.

mozesz sprobowac odczytac zawartosc dyskietki do pliku programem rawwrite i
potem jakims hexedytorem powyciagac potrzebne informacje lub pliki.
wyprobuj tez EasyRecovery lub PC Inspector File Recovery.
najlepiej wlacz zabezpieczenie zapisu dyskietki, zeby zaden program nie
zamieszal na niej jeszcze bardziej np. formatujac ja.
heh, pewnie dyskietke przechowywales przy monitorze lub przenosiles w
kieszeni :).
Na drugi raz nie przechowuj danych na dyskietce i/lub zawsze rob kopie
zapasowe na hdd (w kilku miejscach/na innych dyskach) i na kilku plytach
cd, jesli to sa naprawde wazne dane.

powodzenia w odzyskiwaniu danych.

--
Pozdrawiam, Robert Borkowski.