Re: lekko oft. TapeWare maly problem z backupem

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Tue 31 Aug 2004 - 09:26:12 MET DST

On Sat, 28 Aug 2004 21:59:09 +0200, Marek wrote:

> Witam,
>

> mam taki problem z obsluga programu Tapeware. W autoloaderze jest
> 8 tasiemek - szesc dla 'backupu dziennego' , dwa dla backupu
> tygodniowego.
>
> Stworzylem dwa 'zadania backupu' - odpowiednio 'dzienny' i 'tygodniowy'.
> Sformatowalem kasetki nadajac im etykiety dzienny:1 dzienny2 ... dzienny:6
> oraz tygodniowy:1 i tygodniowy:2
> W zadanich backupu podalem ze dla backupu dziennego ma brac kasetki
> 'dzienny:...' , no a dla tygodniowego 'tygodniowy:..'
>
> i wszystko dziala OK. Problem jest tego rodzaju. Dla backupow dziennych
> [...]

Myślę że powinieneś sprawdzić z jaką expiration date (czasem ważności) masz
backupy. Być może TapeWare odmawia zapisu na taśmie na której masz kilka
backupów z rożnymi czasami expiration. Poza tym takie "dogrywanie" przy
backupach codziennych jest średnim pomysłem. Taśma to nie dysk i system
backupowy nie skasuje Ci kawałka taśmy by uzupełnić go z innej taśmy.
Lepiej zrobić tak:
Backupy codzienne wykonujesz na taśmy "codzienne" bez "append to all tapes"
i ustawiasz czas retencji backupu na 1 tydzień
BAckupy tygodniowe robisz raz na tydzien na jedną z taśm "tygodniowych" (na
zmianę taśma 1 i 2) i ustawiasz czas retencji na 2 tygodnie.
W ten sposób masz spokój z taśmami do momentu ich fizycznego zużycia.
Dopisywanie do taśm ma sens w przypadku wykonywania backupów typu "instant"
poniewż wykonuje się je raz na jakiś czas i na ogół wykorzystuje konkretny
zestaw taśm i tworzy się backup z "nieskończoną" datą expiration.

W razie problemów pytaj mailem : zamień "niespamowac" na "o2" :)

--
Pozdrawiam
Piotrek