Re: W2kPro - problem z logowanie po sklonowaniu partycji systemowej

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 11:21:35 MET DST

Użytkownik "Radek Cichy" <rc1977@wytnij.tlen.pl> napisał w wiadomości
news:cgc920$sut$2@news.onet.pl

> Zgodnie z tym, co piszą wystarczy fdisk /mbr :)
> Chociaż to dziwne, bo przed klonowaniem ustawiłem przy pomocy PM
> wszystkie litery na nowym dysku na (*) czyli chyba nieoznaczone i
> myślałem, że po starcie z nowego dysku sam sobie przydzieli poczynając
> od C:. Ale może źle rozumiem ten znacznik (*).

Fdisk /mbr usunie sygnaturę dysku, co wymusi ponowny przydział literek
do partycji. Jeżeli system był poprzednio postawiony na literce zgodnej
z kolejnością przydziału - to tak, ta operacja wystarczy (np. jest W2k
na pierwszej - aktywnej partycji - wtedy dostanie zawsze C). Jeżeli
jednak była to inna literka, niż zostanie przydzielona po fdisk /mbr, to
nic to nie da. Dlatego proponuję MBRTool.

Można też pogrzebać w pliku SYSTEM tego nieuruchamiającego się systemu
(spod drugiego W2k załaduj jako nową gałąź do regedt32.exe jego plik
\Winnt\System32\SYSTEM i zwolnij go po edycji) i zmienić ścieżkę do
Userinit.exe po prostu na Userinit.exe, a literki partycji pozmieniać
już spod działającego systemu w kluczu \HKLM\System\MountedDevices. Co
wolisz.

> Ściągnąłem. Rozumiem, że powinienem użyć opcji "Write signature
> bytes" ? Tego kompa mam w domu a teraz jestem w pracy, więc sprawdzić
> mogę dopiero wieczorem.

Oczywiście, tak.

> Dzięki wielkie :)

Nie ma sprawy.

P.S. Jak widzisz, rozwiązań jest wiele. A o MBRTool wspomniałem, bo już
mi się znudziło podawać wciąż te same sposoby. Temat braku możliwości
zalogowania się powraca regularnie jak bumerang ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/