Re: Za drogi MS WinXP PRO!!!

Autor: Mundi <black-phenix_at_o2.pl>
Data: Sat 21 Aug 2004 - 14:20:31 MET DST

> No dobra, masz rację, ale co miało dać napisanie tego posta?

Ja wiem, że nie można tylko narzekać, że jest źle...
Władze bogatego miasta Wiednia liczą każde euro i poszukują rozwiązań
OpenSource, aby nie korzystać z drogich produktów MS, a my biedni Polacy
kupujemy drogie produkty MS...
Serwis http://asseq.pl/ udostępnił taką informację:
"Najpierw Monachium, potem pisaliśmy na temat Chin i ich podpisanej umowy, a
teraz również władze Wiednia chcą przejść na systemy OpenSource.
Porównując Wiedeń z Monachium, trzeba przyznać, że wiedeńskie przejście jest
nieco skromniejsze, ponieważ 7500 komputerów z 16000 będzie miało zmieniony
system.
Kiedy to się stanie? Wstępnie datuje się to na okres - od drugiego kwartału 2005
roku.
Początkowy plan był taki, że władze chciały przejść na Linuksa na wszystkich
maszynach, jednak od czego jest kompromis? Wspólnie doszli do tego, że nie
będzie to nawet połowa komputerów.
Czy to niepodważalna i nie do zmiany decyzja? Tymczasowo tak, ale zmiany oraz
całkowite przejście, możliwe będą w 2006 roku.
Co na to Microsoft? Chodzą pogłoski, że firma MS zaoferowała administracji
Wiednia obniżkę cen za licencje o 60% (!!) w zamian za pozostawienie swoich
produktów na maszynach. Co o tym sądzić? Czas pokaże."