Re: naprawienie bootmanagera winxp

Autor: McSwirus <mcswirus_at_interia.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 13:35:01 MET DST

> Wątpię - instalator W98 zainstaluje pliki startowe
> na aktywnej partycji, więc jeżeli zmienisz aktywną
> partycję, to uruchomienie W98 nie będzie możliwe.
> W98 SE u mnie sam się "dopisuje" do bootloadera, a
> jeżeli to się nie uda, to najprostszym rozwiązaniem jest
> włożenie płytki z XP będąc zalogowanym do W98.
> Po przekopiowaniu plików należy przerwać instalację
> XP - zrobić 'porządek' w boot.ini, usunąć przekiopowane
> pliki i już. Można też użyć przełącznika setup/ir w czasie
> instalacji W98. :)

Wszystko zależy od tego jak masz zainstalowane te dwa
systemy, jeśli tak, że XP na NTFS na pierwszej
partycji PRIMARY a win98 na jakimś FAT
na drugiej partycji primary, to po przeinstalowaniu w98
wystarczy tylko zmienić aktywność na pierwszą tę NTFS
bo instalator sam ustawia aktywność na FAT, bo nie
czai NTFS'a. A bootloader z w98 czy xp robi to samo,
wczytuje pierwszy sektro aktywnej partycji i daje
mu sterowanie.

Jeśli jednak masz na pierwszej parycji FAT zainstalowany
xp a na drugiej w98 to rzeczywiście na tej pierwszej masz
mały bałagan, w odwrotnym przypadku masz to samo,
dlatego szkoda zdrowia na takie rozwiązanie, lepiej żeby
w98 nie mógł zaingerować w XP.

McSwirus