format c, czy uszkodzi mi partycje z xp ?

Autor: pusz <sypu_at_pf.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 11:08:18 MET DST

Witam

Otoz mam problem z kumpla komputerem na partycji c jest win 98 na d: jest
xp. Od wczorej win 98 odmowil mu posluszenstwa. Cos sie pochrzanilo chyba z
grafika bo system sie laduje ale jak juz ma przejsc z trybu tekstowego w
graficzny to jest kaszana. Ekran jest czarny jakies kawalki pulpitu widac u
gory ekranu a w gornym lewym rogu jest widoczny wskaznik myszy ale nie
reaguje. Myslalem ze pomoze reinstalacja 98, nie pomogla. instalowalem dwa
razy uzywajac setup /ir a potem setupcore /ir zeby nie stracic bootmanagera
xp. No i nie wiem jak to obejsc, Czy formatujac partycje c: nie uszkodze
xpeka, bo wiem ze on jakies tam pliki musi miec na c: Ewentualnie
podpowiedzcie co moze byc przyczyna wadliwego dzialania 98 i jak to
rozwiazac ? dodam tylko ze kilka dni temu komputer wrocil z serwisu i
mozliwe ze cos namieszali chlopaki. Awarie sprzetu wykluczam gdyz xp pracuje
normalnie.
I jeszcze jedno podejrzewam ze xp jest zainfekowany jakims robalem bo nie
pozwala na uruchomienie a w przypadku NAV nawet na poprawna instalacje
antywirusa. Mozecie mi polecic jakis dobry skaner online ?
Z gory dziekuje.