Re: Service Pack 2, kto już zainstalował??

Autor: Jacek* <jacms_no_spam_at_priv5.onet.pl>
Data: Sun 15 Aug 2004 - 17:04:44 MET DST

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>,
'Sun, 15 Aug 2004 14:09:10 +0200', napisał(a):

>Użytkownik "Jacek*" <jacms_no_spam@priv5.onet.pl> napisał w wiadomości
>
>No właśnie - teraz można wszystkie niedomagania softu zrzucać na... SP2
>;-)

Tak a pro pos BB. Podejrzalem log z firewalla z pierwszego polaczenia
z siecia. Kazdy nastepny wpis z kolejnego polaczenia zawiera to samo,
pomimo wylaczenia wielu uslug.
A wyglada on tak (przyciety, rzecz jasna):
Blocked
Outgoing UDP
IP:239.255.255.250
Remote port:1900
Local (na razie takie): 1032. 1033, 1036
%SystemRoot%\WINDOWS\system32\svchost.exe

Whois: IP:239.255.255.250
OrgName: Internet Assigned Numbers Authority
OrgID: IANA
Address: 4676 Admiralty Way, Suite 330
City: Marina del Rey
StateProv: CA
PostalCode: 90292-6695
Country: US

NetRange: 224.0.0.0 - 239.255.255.255
CIDR: 224.0.0.0/4
NetName: MCAST-NET
NetHandle: NET-224-0-0-0-1
NetType: IANA Special Use
NameServer: FLAG.EP.NET
NameServer: STRUL.STUPI.SE
NameServer: NS.ISI.EDU
NameServer: NIC.NEAR.NET
Comment: This block is reserved for special purposes.
Comment: Please see RFC 3171 for additional information.
# ARIN WHOIS database, last updated 2004-08-12 20:10
# Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database.

Hmm? Czyli kazda inicjacja polaczenia wywoluje svchost.exe, ktory
probuje laczyc sie jak wyzej. W SP1 tego nie ma.

>Link był bardzo użyteczny.

Milo mi. :)
To tak z wlasnej tworczosci. ;)
Standalone, TCP/IP, SPF*, KAV*, drukarka USB, CDRW - ponizszym uslugom
wylaczylem autostart - nic nie wybuchlo. Chociaz podczas WU co
niektore trzeba bedzie wlaczyc. ;)

SERVICE_NAME: Browser
DISPLAY_NAME: Computer Browser

SERVICE_NAME: lanmanserver
DISPLAY_NAME: Server

SERVICE_NAME: SharedAccess
DISPLAY_NAME: Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)

SERVICE_NAME: ALG
DISPLAY_NAME: Application Layer Gateway Service

SERVICE_NAME: wuauserv
DISPLAY_NAME: Automatic Updates

SERVICE_NAME: wscsvc
DISPLAY_NAME: Security Center

SERVICE_NAME: W32Time
DISPLAY_NAME: Windows Time

SERVICE_NAME: WZCSVC
DISPLAY_NAME: Wireless Zero Configuration

SERVICE_NAME: upnphost
DISPLAY_NAME: Universal Plug and Play Device Host

SERVICE_NAME: Dnscache
DISPLAY_NAME: Klient DNS

SERVICE_NAME: TrkWks
DISPLAY_NAME: Distributed Link Tracking Client

SERVICE_NAME: ERSvc
DISPLAY_NAME: Error Reporting Service

SERVICE_NAME: ImapiService
DISPLAY_NAME: IMAPI CD-Burning COM Service

SERVICE_NAME: LmHosts
DISPLAY_NAME: TCP/IP NetBIOS Helper

SERVICE_NAME: MSIServer
DISPLAY_NAME: Windows Installer

SERVICE_NAME: PolicyAgent
DISPLAY_NAME: IPSEC Services

SERVICE_NAME: RemoteAccess
DISPLAY_NAME: Routing and Remote Access

SERVICE_NAME: Schedule
DISPLAY_NAME: Task Scheduler

SERVICE_NAME: seclogon
DISPLAY_NAME: Secondary Logon

SERVICE_NAME: WebClient
DISPLAY_NAME: WebClient

ps: Tylko to nie jest zadna recepta. Ja sobie testuje i mam
zabezpieczenia, jak wyzej*), jezeli komus jednak wybuchnie nie ponosze
odpowiedzialnosci, a jezeli przyda sie to smaczengo. :)

--
J* ...,,,,,... icq#:49141826, gg:4411705
Ludzie i narody będą działać racjonalnie wtedy i tylko wtedy,