Re: czyzby wirus albo inne g....

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 08:50:32 MET DST

Tomek wrote:
> Od pewnego czasu pojawil sie pewien klopot na moim kompe z win XP.
> razu pewnego szukalem czego po sieci i wpadlem na jakas stronke ktora
> zaczela mi otwierac kilkadziesiat innych okienek zwykle o tematyce xxx
> ktorych nie moglem pozamykac wiec zresetowalem maszyne i juz. od tego czasu
> pojawily sie takie o to problemy:

Litości... Co trzy, cztery dni pojawia się identyczny
problem. Naprawdę powinieneś zacząć od przeglądnięcia
archiwum grupy.

> 1. menager zadan stracil wszystkie swoje zakladki a zaostala tylko ta ktora
> wyswietla otwarte aktualnie programy (nie makladek o uzyciu procesora itd)

Kliknij 2x ramkę i zobacz co się stanie ;)

> 2. polegly programy typy GG (odpala sie ale przy probie wyslania
> czegokolwiek wyrzuca ERROR 7 cokolwiek to znaczy), Eskimos (wyrzuca caly
> czas komunikat o przekroczeniu limitow bramki mimo ze na 100% nie zostaly
> one przekroczone), Outloook nie moze polaczyc sie z serwerem grup
> dyskusyjnych news.onet.pl (poczta dziala),

Masz pewnie jakiegoś syfa na WinSocku zainstalowanego,
który blokuje połączenia. Przetestuj SpyBot Search &
Destroy oraz LSPFix (o ile dobrze pamiętam nazwę).

> 3. caly czas cos ustawia mi samowolnie strone startowa przegladarki
> (niestety nie spisalem adresu a w tej chwili korzystam z innego kompa)

Uruchom Task Managera i pozamykaj wszystkie procesy,
których nie powinno być. Potem zablokuj ich automatyczy
start usuwając odpowiadające im wpisy z rejestru.

> 4. ad-aware znalazl jeden wpis rejestru i jakis programik ktore wywalilem
> ale skutku zadnego to nie przynioslo. antywir nic nie znalazl. pousuwalem
> wszystkie pliki tymczasowe, cooki, historie wyszukiwarki.

SpyBot jest skuteczniejszy. Pamiętaj jedynie o aktuali-
zacji bazy od razu.

> jezeli macie koncepcje gdzie lub czym tego szukac to prosze o porade.
> niestety moja wiedza na temat funkcjonowania tego ustrojstwa jest zbyt mala
> zeby sobie z tym poradzic a perspektywa kolejnego formatu mnie strasznie
> wkurza.

To oddaj komputer komuś, kto się na tym zna -- za parę piw
pewnie go wyczyści.

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  Administrator systemów komputerowych  |
\................... Politechnika Śląska w Gliwicach, RE ../