XP - użycie procesora 100%

Autor: aktywny <aktywny_news_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Mon 09 Aug 2004 - 15:16:21 MET DST

Witam grupę,
zwróciłem się z pewnym problemem na grupę poświęconą 95/98 ale okazało się
ntg, mimo wszysyko otrzymałem wskazówki, problemu jednak nie udało się
rozwiązać, poniżej opis:

Od jakiegoś czasu obserwuje dziwne zjawisko, otóż podczas kopiowania z płyty
na dysk użycie procesora wzrasta do 100%, co praktycznie uniemożliwia
korzystanie z programów działających w tle. Ot choćby winamp, który działa
wolniutko. Jestem niemal przekonany, że kiedyś było inaczej, mogłem swobodnie
kopiować dane z płyty, jednoczśnie oglądając np film.
Konfiguracja: Athlon 1.7 xp, 256 mb ram, winda xp professional edition.
Czy to normalne zjawisko?

Podobno to problem z ustawieniem DMA, więc powęszyłem trochę w manadżerze
urządzeń, natrafiłem na primary ide controler (jeżeli pokręciłem nazewnictwo
to wybaczcie) i tam ustawienia, do wyboru PIO lub DMA jeżeli możliwe,
wybieram opcję drugą, poniżej jako typ transmisji wyświetla się Ultra DMA 6.
Na moje oko zatem wszystko ok. Kie licho sie pytam a może po prostu taki urok
windy?
Za wszelkie info dziekuje.

--
pozdrawiam