Re: Nieistniejące pliki na partycji NTFS

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa <spam_goes_here_at_takeda.tk>
Data: Sun 08 Aug 2004 - 05:28:37 MET DST

On Sun, 8 Aug 2004 01:49:24 +0200, Michal Kawecki wrote:

> W Total Commanderze wyłączasz pokazywanie długich nazw plików i kasuje
> wszystko. Może tu znajdziesz szczyptę wyjaśnienia:
>
> Nie można usunąć pliku lub folderu
> http://support.microsoft.com/?kbid=320081
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;120716

Heh, postanowiłem poeksperymentować, takim sposobem jakim usunąłem ten plik
stworzyłem plik o takiej samej nazwie. Dodatkowo też stworzyłem inny plik z
kropką na końcu - "test.". Pliki zachowywały się jak tamte poprzednie.

Przełączenie na krótkie nazwy, nie pozwoliło usunąć pliku (pamiętam, że
wtedy też o tym pomyślałem i próbowałem użyć Dos Navigator aby usunąć te
pliki bez skutku)
Drugi link który podałeś znalezłem wcześniej, tylko że nie miałem Windows
Resource Kit, kto wie, może by w tej sytuacji rozwiązało problem.

Co ciekawe, to działa też na katalogi. Do katalogu o takiej nazwie nie
można wejść z poziomu windowsa, natomiast nie ma problemu z operowaniem na
nim używając FreeBSD z mount_smbfs.

root@freebsd:/mnt# mount_smbfs -I takeda.lan //backup@takeda/temp tmp/
Password:
root@freebsd:/mnt# cd tmp
root@freebsd:/mnt/tmp# mkdir test.
root@freebsd:/mnt/tmp# cd test.
root@freebsd:/mnt/tmp/test.# cat >test.
plik testowy
root@freebsd:/mnt/tmp/test.# cd ..
root@freebsd:/mnt/tmp# cat test./test.
plik testowy
root@freebsd:/mnt/tmp# cd test.
root@freebsd:/mnt/tmp/test.# ls -al
total 32
drwxr-xr-x 1 root wheel 16384 7 Sie 20:18 .
drwxr-xr-x 1 root wheel 16384 31 Gru 1969 ..
-rwxr-xr-x 1 root wheel 13 7 Sie 20:11 test.

a pod windowsem:
D:\TEMP>dir
 Volume in drive D is PROGRAMS
 Volume Serial Number is 3EAF-3064

 Directory of D:\TEMP

08/07/2004 08:11p <DIR> .
08/07/2004 08:11p <DIR> ..
08/07/2004 08:11p <DIR> test.
               0 File(s) 0 bytes
               3 Dir(s) 4,157,911,040 bytes free

D:\TEMP>cd test.
The system cannot find the path specified.
D:\TEMP>type test.\test.
The system cannot find the path specified.

GUI z oczywistych względów nie mogętutaj pokazać, ale możecie mi wierzyć na
słowo.

Ciekawy "ficzer" chociaż nie wiem za bardzo jakie inne zastosowanie dla
niego można by znaleźć poza ukrywaniem plików na HD.

--
takeda@IRCnet.EFnet, ICQ# 15827691, TLEN: taked4
EMAIL: 6d3cq1u02@NOsneakemailSPAM.com