Re: partycje a literki dyskow;

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 08 Aug 2004 - 01:44:52 MET DST

Użytkownik "adasiek" <podolany@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
news:cf3ne1.1a8.1@podolany.art.pl
> witam!
>
> chcialbym, aby byla sobie partycja podstawowa typu
> NTFS o rozmiarze np. 30MB i zeby byla to partycja boot;
> na innej podstawowej FAT32 mialbym postawiona winde98;
>
> teraz instalujac win2k chcialbym, zeby partycja systemowa
> tego windowsa 2000 miala oznaczenie C:, zas partycja
> boot /oznaczona jako: rozruch w menedzerze dyskow logicznych/
> miala literke R:
>
> problem w tym, ze instalator automatycznie przydzieli dla
> partycji boot literke C: dla partycji z win98 literke D:
> zas partycje systemowa umiesci mi gdizes dalej; oczywiscie
> [...]

Literka C zostanie przydzielona partycji wskazanej jako aktywna w
momencie rozpoczęcia instalacji. Ustaw więc tak partycję docelową W2k i
na niej, na literce C, zainstaluj system. Następnie przypisz literkę R
partycji boot i zainstaluj na niej bootmanagera W2k. BTW literki
partycji rozruchowej i systemowej da się zmienić ręcznie w kluczu
HKLM\System\MountedDevices.

/odpowiadając zmień px na pl/