Re: XP SP2 - jak to bedzie?

Autor: Marek Janaszewski \(USUN_TO. z adresu!\) <USUN_TO.j_marek_at_gazeta.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 16:34:26 MET DST

Użytkownik "latet" <latet@rr.pl> napisał w wiadomości
news:cf03ji$4c0$1@host102-ursus.spray.net.pl...

> Sam to chcialem zrobić, kiedyś, z SP1.
> Niestety ze strony M$ udało mi sie pobrać tylko mały
> plik, ktory był instalatorem SP1, a wlasciwa zawartosc
> była pobierana dopiero w czasie instalacji.
[...]

Witam!

Na stronach MS zwykle są dostępne dwie rodzaje instalacji. Express to jest
właśnie downloader, który pobiera pliki potrzebne dla tej konkretnej
instalacji. Network jest właśnie dla administratorów oraz do sieci i
instalacja nie wymaga połączenie z Internetem.

Plik SP2 będzie przeogromny. Na http://channel9.msdn.com było wytłumaczenie
dlaczego tak. Otóż wiele źródeł Windows przekompilowano nowym kompilatorem z
włączoną opcją mającą zapobiec błędom buffer overflow (przepełnienie bufora,
możliwość przemycenia kodu do wykonania w danych i namówienie programu na
wykonanie tego kodu, np. tak działa blaster). Zastanawiali się, czy takie
przekompilowane pliki wysyłać w kolejnych aktualizacjach, ale wygrała opcja
aby mieć to za sobą za jednym zamachem. I nie męczyć tak kolejnymi
kawałkami.

Także jeśli ktoś nie ma łącza szerokopasmowego to tylko pozostaje CD-ROM.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski