Re: Po usunięciu wirusa windows xp się nie uruchamia dlaczego ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 10:15:31 MET DST

Użytkownik "Maciek Przewłoka" <maciej54@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cf1vtp$rud$1@inews.gazeta.pl

> Witam ! Dzięki za odzew. Właściwie to nie jest mój komputer tylko
> próbuje komus pomóc i to w dodatku na odległość. Gdyby po wydaniu
> polecenia MAP okazało się że litera partycji systemowej jest nie
> prawidłowa to jakim poleceniem zmienić żeby było poprawnie ?
> gdzieś w sieci wyczytałem że przyczyną może być równierz uszkodzenie
> pliku kernel32.dll czy jest to prawdopodobne ?

Wówczas system w ogóle by nie wstał. Może chodziło o plik Userinit.exe,
bo to on odpowiada za logowanie się użytkownika. Problem, który
poruszyłem, też jest związany z tym plikiem, a konkretnie z niemożnością
jego załadowania w przypadku, gdy zmieniła się literka partycji
systemowej. Więcej przeczytasz o tym tutaj:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321. Rozwiązanie
polega np. na wykonaniu polecenia fdisk /mbr, które wymusi ponowny
przydział literek do partycji zgodnie z
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q234048. Kłopoty
mogą być jedynie wówczas, gdy system był postawiony na jakiejś
egzotycznej literce niezgodnej z tym opisem, wówczas fdisk /mbr jej nie
przywróci niestety... wówczas trzeba by spod innego systemu wyedytować
uszkodzony rejestr (plik SOFTWARE) i zmienić wpis w
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit.
Albo - podstawić po prostu Userinit.exe na partycję z literką taką, jak
miał system, do ścieżki \Windows\System32.

/odpowiadając zmień px na pl/