Re: NTFS czy FAT32 co lepsze?

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa <spam_goes_here_at_takeda.tk>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 23:58:59 MET DST

On Tue, 27 Jul 2004 13:53:01 +0200, Antoni Adamiak wrote:

> Nieśmiało tylko zauważyłem, że porgram chkdsk znany z DOS i ten z linii NT
> to kompletnie różne narzędzia, o całkowicie różnych możliwościach a łączy
> je jedynie komenda wywołująca.

Fajnie, że mam pod ręką DOS 6.22:

A:\>chkdsk/?
Checks a disk and displays a status report.

CHKDSK [drive:][[path]filename] [/F] [/V]

[...]

Windows 2000 SP4:

E:\Documents and Settings\takeda>chkdsk/?
Checks a disk and displays a status report.

CHKDSK [volume[[path]filename]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/I] [/C] [/L[:size]]

[...]

Nie widać podobieństwa? Pierwsza linia jest idętyczna w obu wersjach. Opcje
/F oraz /V działają tak samo.

Teraz jak przyjrzeć się historii, scandisk ukazał się dopiero w MS-DOS 6.2

http://www.levenez.com/windows/history.html#06

Według tego grafu wersja beta Windows NT ukazała się w 1992, a MS-DOS 6.2
pod koniec 1993.

Teraz wystarczy sobie zdać sprawę, że Windows 2000 i XP jest na bazie NT i
już jasnym jest, że to ten sam program, tylko oczywiście unowocześniony.

> <cut "rys historyczny">

> Nie, bo napisali, że to polecenie zewnętrzne dostępne w systemach od DOS do
> XP a nie, że w "XP/2000 jest chkdsk znany jeszcze z DOS"

patrz wyżej.

> Z tym się zgadzam - _nowe_ narzędzie _w_nowym_ środowisku systemowym.

Nowsza wersja tego samego narzędzia, jest IMHO lepiej trafna.

--
takeda@IRCnet.EFnet, ICQ# 15827691, TLEN: taked4
EMAIL: 6d3cq1u02@NOsneakemailSPAM.com