Re: NTFS czy FAT32 co lepsze?

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa <spam_goes_here_at_takeda.tk>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 23:19:19 MET DST

On Tue, 27 Jul 2004 13:14:57 +0200, bw wrote:

> Właśnie poruszysles istotna sprawe, roznica miedzy dyskami SCSI a IDE jest
> miedzy innymi taka, ze IDE jest prostym interfejscem a sterownik jest
> zintegrowany z mechanika inaczej niz w SCSI gdzie dyskiem steruje kontroler
> SCSI, a z mechanika zintegorwany jest prosty interfejsc SCISI.
> Tak jest od zawsze i jest to czysty podzial nie wiem co pisza rozne
> "poradniki" ale taki jest fakt.

Taka mała i nieistotna uwaga - wydaje mi się, że mylisz pojęcia.

Z tego co wiem, to ta elektronika na dysku IDE raczej nigdy nie nazywała
się sterownikiem, właściwa nazwa to kontroler.
Sterowniki to programy które współpracują z systemem operacyjnym ich ich
rola zwykle sprowadza się do bycia tłumaczem pomiędzy OS'em a sprzętem.

http://www.webopedia.com/TERM/d/driver.html
http://www.duxcw.com/digest/guides/hd/hd3.htm

--
takeda@IRCnet.EFnet, ICQ# 15827691, TLEN: taked4