Re: SUS i autorestart

Autor: Cezary Ambroziak <ambrozic_at_cos.zbednego.poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 Aug 2004 - 18:56:27 MET DST

Piotr 'Sofcik' Smerda wrote:
> Z tego co zrozumiałem chcesz zainstalować poprawki bez restartu systemów? A
> jak chciałbyś zrobić to w przypadku poprawek do których poprawnego
> zainstalowania WYMAGANY jest restart (choćby upgrade IE lub kilka ostatnich
> łatek)?

Wszystkie komputery są wyłączane na noc, restarty podczas pracy absolutnie nie
wchodzą w rachubę :/
Mógłbym ustalić, że poprawki się instalują na godzinę przed końcem pracy żeby
ograniczyć czas kiedy system może się zachowywać jakoś dziwnie.

> Jeśli źle zrozumiałem - wytłumacz mi.
> Ja np stosuję taką metodę, że poprawki "aplikuję" na systemy w nocy.
> Ewentualnie rozsyłam maila do userów i uprzedzam o instalacji z podanym
> konkretnym terminem. Proste i skuteczne.

No właśnie taka jest ostateczność, ale czynnik ludzki bywa zawodny a możliwość
raportowania w SUS'ie trochę ograniczona. To dość duża sieć i w dodatku
oddziały rozproszone po kraju. Dużo bardziej pracochłonne niż ten pierwszy
scenariusz.