Re: Przywracanie Systemu plików na FAT 32 dluzsze

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 20:15:29 MET DST

Użytkownik "baca" <tombacek@NOSPAM.op.pl> napisał w wiadomości
news:cbooqh$ssh$1@atlantis.news.tpi.pl
> Czy ktoś z "państwa" mógłby mnie uświadomić, czy istnieje możliwość
> przywrocenia systemu plikow na fat 32 bez formatowania dysku....?
>
> Zacznijmy jednak od początku... W sobote siostrzyczce się tak
> spieszyło, że zamiast sobie zawrócic głowe to poprostu wyciagnmeła
> wtyczke z gniazdka i komp stanąl :> Ja wniedziele pewny siebie ide
> odpalam .. zaczyna sie ladowac Win XP i za raz po tym oknie gdzie
> jest napisc WIn XP profe pojawilo sie niebieskie okienko z jakims
> tekstem ale tylko na okolo 1/3 sekundy ;/ Komp się zresetował .... no
> [...]

Najprawdopodobniej uszkodził się tylko sam bootsektor tej partycji, to
typowy objaw pod XP po zaniku napięcia. Uruchom z dyskietki startowej
DOS program Testdisk http://www.cgsecurity.org/, przejdź do Advanced |
Boot. Powinna pojawić się informacja, że kopia bootsektora i obecny
bootsektor są różne. Następnie będą dwie możliwości: a/ zastąpienie
uszkodzonego bootsektora jego kopią i b/ odbudowa bootsektora (Rebuild
BS). Wybierz a i sprawdź, czy partycja stała się dostępna (czy pliki się
czytają), jak nie pomoże to wykonaj b. Dopiero po tym warto przejść do
odzyskiwania danych z partycji, jako że jego efekty są z reguły bardzo
mizerne...

P.S. IMO większość programów odzyskujących dane wykonuje punkty a i b
automatycznie, to stąd się pojawiają czasami posty na grupach, że
"program .......* odzyskał mi 99% danych!" ;-).

*tu wstaw nazwę programu, który lubisz

/odpowiadając zmień px na pl/