ustawienie automatycznej konfiguracji proxy w XP

Autor: Michal Szymanski <msz_at_bulge.astrouw.edu.pl>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 15:47:07 MET DST

Uszanowanie,

Mam laptopa z XP podlaczanego w roznych miejscach, dlatego chcialbym
zachowac automatyczna detekcje konfigiracji sieciowej (IP, DNS, bramki
itp) ale takze proxy servera dla IE. Jednym z miejsc jest LAN w mojej
firmie, glownie Linuxowy. Chodzi tam DHCP daemon ver. 3.0pl2 i
konfiguracja IP dziala bez problemu.

Niestety druga czesc, auto detekcja proxy nie chce mi dzialac. Znalazlem
jakies artykuly na ten temat w M$ofcie, oczywiscie dotyczace ustawiania
serwera DHCP na WinXXX. No ale wydawalo mi sie, ze przenioslem te
ustawienia poprawnie, wstawiajac do pliku konfiguracyjnego nastepujace
opcje:

option proxy-auto code 252 = string;
option proxy-auto "http://moj.serwer.proxy/proxy.pac";

To 252 wzialem wlasnie ze stron M$. Plik zawiera:

  function FindProxyForURL(url, host)
  {
  if (isPlainHostName(host))
    return "DIRECT";
  else
    return "PROXY moj.serwer.proxy:80";
  }

i dziala OK, jesli wpisze jego adres wprost do Ustawien Sieci ->
skrypt automatycznej konfiguracji. Niestety jesli zaznaczone jest tylko
"automatycznie wykrywaj ustawienia sieci" (lub jakos tak, mam XP w
wersji angielskiej, tam sie to nazywa "Automatically detect settings"
to nie chce.

Probowalem tez drugiej mozliwosci, poprzez DNS i zdefiniowanie aliasu
wpad.moja.domena w serwerze DNS, i umieszczeniu tej samej funcji w pliku
"wpad.dat", tez zgodnie z wskazowkami z M$. I tez nie dziala.

Bylbym wdzieczny za jakies wskazowki praktyczne.

pozdrowienia, Michal.

--
  Michal Szymanski (msz at astrouw dot edu dot pl)
  Warsaw University Observatory, Warszawa, POLAND