Re: Wyłączenie dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 01:39:57 MET DST

Użytkownik "kpawel" <USUN.kpawel@kr.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cb52dq$moj$3@news.onet.pl
> Witam,
> Czy mozna w W2k kazać dyskowi się wyłączyć ??
> Mam taką sytuację:
> Mam dysk "główny" (system, dane, itp). Do kieszeni wkładam drugi dysk
> i właczam system. Robie archiwum, kopiuje jakiestam costam. No i
> wypadałoby komputer wyłączyć, dysk wyjąc. Ale jest to problem ponieważ
> kopiowanie danych zajmuje dyużo czasu i podczas tego przewaznie
> zajmuje się już swoją robotą; oprócz tego mój system dość długo
> wstaje i byłoby to dość męczące ;))
> W takim razie: czy mozna jakos kazać dyskowi żeby się wyłączył ??
> [...]

Nie. Ale można uśpić system i wtedy dyski się wyłączą. Przyjrzyj się
możliwościom Lstools http://www.losoft.de albo Beyond Logic Shutdown
http://beyondlogic.org/solutions/shutdown/shutdown.htm, i połącz je z
systemowym schedulerem.

Inna sprawa, że dysk nie lubi być wyłączany... szybciej padnie.

/odpowiadając zmień px na pl/