Re: kopie zapasowe partycji NTFS na DVD

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 20 Jun 2004 - 22:05:22 MET DST

Użytkownik "Malutki_Taki" <rychu@NSP.koty.org> napisał w wiadomości
news:cb4ifa$4aq$1@sol.pop.e-wro.pl
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Tylko że BootIt jst tragicznie powolny w porównaniu do Drive Image.
> Kompresję obrazu też ma niekoniecznie dobrą - też w porównaniu do
> DrvImage.
> Ten sam obraz robiony BootIt / DrvImage : 36 min / 11 min ( na USB2
> dysk ) Poza tym są jeszcze inne niedogodności Bing w porównaniu z
> DRVImage. Najważniejsza dla mnie to konieczność wychodzenia z systemu
> żeby zrobić obraz.
> Zastrzeżenia , które czytałem w stosunku do DImage są takie że
> [...]

BootIt działa poza systemem i obsługuje napędy bezpośrednio poprzez
BIOS. Prawdą jest zaś, że niektóre BIOS-y są błędnie napisane i
nieprawidłowo raportują tryb pracy dysku do tego programu, a BootIt jest
na tyle ostrożny, że wybiera tryb najbezpieczniejszy; są pewne metody na
omienięcie tego, ale to temat na osobną dyskusję. Istotne jest co
innego - BootIt jako IMO jedyny program tego typu potrafi dokonać
bezlitosnego porównania bajt do bajta zawartości obrazu z oryginalną
partycją; inne programy robią jedynie weryfikację poprawności obrazu,
opierając się na sumach kontrolnych plików zapisanych w obrazie i na
partycji. Jak to jest istotne przekonałem się parę miesięcy temu, kiedy
zacząłem używać tej funkcji przy tworzeniu obrazów; okazało się, że
komparacja kończyła się z błędami! A winna była pamięć RAM,
wprowadzająca przekłamania w transferze danych. BootIt to wyłapał; w
innym programie skończyłoby się pewnie na uszkodzonych plikach wewnątrz
obrazu, o czym dowiedziałbym się dopiero przy próbie odtworzenia
danych...

Co do konieczności wychodzenia z systemu: wróć na stronę Terabyte i
zainteresuj się darmowym dodatkiem pod nazwą PhyLock ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/