Re: przekierwanie w IE - niznośne reklamy

Autor: Patapik <patapik_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 09:32:02 MET DST

Użytkownik Grześ Mielcarek napisał:
> Czołem,
>
> od kilku dni praca z komputerem stała się koszmarem.
> Otóż jakiś program rezyduje w systemie (winXP) i z uporem
> zmienia mi stronę startową IE. Ponadto od czasu do czasu
> otwiera dodatkowe okno z treściami pornograficznymi oferując
> dostęp do wymyślnych różności. To przestało być śmieszne!
> Zainstalowałem i uaktualniłem SpyBota oraz Add ware6.0
> Programy odnalazły kilka niepożądanych programów i pomyślnie
> usunęły. Bez skutku, cały czas jestem zmuszany przez IE do
> oglądania pornografii.
>
> Jak się zatem tego pozbyć?

> [...]
Witka (to witam po mlodziezowemu, a jak bedzie Pochwalony? .... ;-))

Met 1. Proponuje skilowac podejrzane procesy uzyc MS Config i AdAware +
  Program AV (ze zaktualizowana baza) i usunac odpowiednie programy z
sekcji Run w rejestrze pod warunkiem jakie. (Na dlugo to nie pomoze ale
zawsze)

Met 2. Regedit lub Regedt32 znalezc wszystkie mozliwe sekcje Run* Shell
itd. Z reguly pomaga jesli robi to osoba ktora wie co robi i wie co
usunac. W przeciwnym wypadku system moze zrobic padake lub byc
niestabilny (No coz MS nigdy nie byl stab ale moze byc gorzej po takich
zabiegach).

Met 3. Reinstalacja Windowsa strata ok kilku godzin no chyba ze masz
backup sprzed pojawienia sie problemu (tak jak ja mam).

Met 4. Olac IE i zainstalowac inna przegladarke ale IE jest dalej wiec
moze to nie rozwiazac problemu

met 5. Zmienic system operacyjny

Osobiscie wybralem met 4 i 5 i mam sw spokoj

Powiem tak metody 1 i 2 wymagaja odp wiedzy jesli jej nie posiadasz to
poprostu znajdz czlowieka, ktory Ci to zrobi i wie na pewno co robi (i
jak trzeba to zaplac mu).
A po tym zakup odpowiednie oprogramowanie AV i zabezpieczajace lub
skorzystaj z jaiegos darmowego jest cos zawsze.

Pozdrawiam
Patapik