Re: przekierwanie w IE - niznośne reklamy

Autor: vacu <vacu_at_blinkin.tk>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 09:34:29 MET DST

Grześ Mielcarek napisał:
> Czołem,
>
> od kilku dni praca z komputerem stała się koszmarem.
> Otóż jakiś program rezyduje w systemie (winXP) i z uporem
> zmienia mi stronę startową IE. Ponadto od czasu do czasu
> otwiera dodatkowe okno z treściami pornograficznymi oferując
> dostęp do wymyślnych różności. To przestało być śmieszne!
> Zainstalowałem i uaktualniłem SpyBota oraz Add ware6.0
> Programy odnalazły kilka niepożądanych programów i pomyślnie
> usunęły. Bez skutku, cały czas jestem zmuszany przez IE do
> oglądania pornografii.
>
> Jak się zatem tego pozbyć?

> [...]

 Przeskanuj dysk następującymi programami:
- CWShredder
- HijackThis
- SpyBot Search&Destroy
- Ad-Aware
- skanerem antywirusowym on-line
- Trojan Remover
- SpySweeper

 Usuń Temporary Internet Files, Historię, Cookies.

 Przejrzyj procesy (Alt+Ctrl+Del) oraz zakładkę "Uruchamianie" w msconfig
(Start >> Uruchom >> msconfig) i znajdź ew. podejrzane procesy/wpisy. W
msconfig przjrzyj też zakładkę "Usługi"- przede wszystkim pozycje, gdzie
producent jest "Nieznany".

 Przejrzyj rejestr (Start >> Uruchom >> Regedit) i poszukaj wpisów z nazwą
niechcianej strony (np. websearch). Uwaga! Wcześniej sporządź kopię rejestru
(Plik >> Eksportuj).

 Przejrzyj "Dodaj/usuń programy". Szukaj nieznanych ci programów np.
MySearch.

 Użyj programu StartPage Guard

Pozdr!
vacu