Re: ISASS.exe - help!!

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 21:47:17 MET DST

Dariusz Kuliński / TaKeDa wrote:

> Po co definiować? Czym przepisy będą ogólniejsze tym lepiej dla ISP.
> Można napisać takie jak (nie wykluczając innych):
> - włamanie na czyjś komputer bez zgody i wiedzy właściciela
> - utrudnianie dostępu do Internetu

Bo zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie sie chcial sadzic/klocic/wziac
odszkodowanie poniewaz stwierdzi ze on nie podlega pod ta kategorie -
dlatego sie definiuje rozne rzeczy.

> Widzisz jak czytasz bez zrozumienia, mówiłem, aby karać grzywną nawet tych
> którzy są "ofiarami" i atakują innych. Po czymś takim, sami poproszą ISP
> aby ograniczył niektóre możliwości (których i tak nie używają).

czyli chcesz karac nawet kogos kto stal sie nieswiadomie ofiara -
brutalizujc porownanie - ofiare gwaltu tez nalezaloby ukarac za to ze
nie miala skutecznych srodkow ochrony przeciw gwalcicielowi

> Co do ISP i preparowania logów - ISP zawsze możesz zmienić, to tak jak byś
> mówił że sklep sprzedaje trzydniowy chleb, przecież na przeciwko masz drugi
> który najpewniej serwuje prosto z piekarni. Konkurencja jest konkurencją.

ano - wiec wszystkie twoej regulacje biora w leb, kolo ktory ma
zawirusowany komputer zamiast go leczyc zmienia ISP na takiego ktory nie
  ma postulowanych przez ciebie ograniczen i juz ma spokoj

> Tu nie trzeba rozstrzygać przez nikogo, ISP sami powinni być w stanie
> zrobić odpowiednie kroki, jeżeli np. ktoś zaczął by mnie atakować a ISP
> zignoruje sprawę to wtedy mógłbym pociągnąć ISP do odpowiedzialności.

ISP dostarcza ci lacza, co ty z nim robisz i co ktos inny do Ciebie sle
jezeli nie jest to zakazane rpzez prawo nie powinno go obchodzic. Nie
wiem za co chcialbys pociagac ISP do odpowiedizalnosci, ze ktos ci wysle
spam, ze masz publiczne IP i ktos probuje cie atakowac ????

> Czytaj ze zrozumieniem, nikt nie będzie nikomu grzebał po dysku, sprawa by
> była jak by ktoś już coś zrobił.

no tak, ale dochodzimy do kwestii jak udowodnic ze faktycznie user ma
cos na dysku zainstalowane co powoduje zagrozenia dla innych itp - jak
chcesz to rozwiazac

> j.w. o ISP

> oj panie "zdefiniuj", przypominasz mi kogoś kto podobne dyskusje prowadzi.

widizsz to moje zdefiniuj to nie jest zwykle czepialstwo - po prostu w
pracy i zyciu juz sie spotkalem z tym ze rozne takie "nie zdefiniowane"
rzeczy powodowaly ze ktos cos chcial, mogl wymoc, czegos nie musial
robic it.

> Taaak, ddos to normalna usługa, rotfl.

nie jest to normalna usluga - ale z punktu ISP to jest normlany ruch do
czasu gdy ktos nie zlosi naduzycia - bo jak odroznisz DDoS od rucho du
owtryny gdize nagle umieszczono content atrakcyjny dla 10000 userow
ktorzy beda chcieli go sciagnac.

Wiesz, moznaby powiedziec ze w chwili gdy na przyklad windows update
siadl przytloczony odwolaniami uzytkownikow do patcha MS04-011 to byl
poddany atakowi DDoS :)

> Ja też w logach serwera www mam różne dzikie odwołania (wirusy jakieś
> chyba) jest GET a później pareset binarnych znaków. Myślisz że jak wyślę do
> ISP te logi, to mi napiszą, że ktoś chciał po prostu chciał oglądnąć jakąś
> stronę? Ludzie nie są tacy głupi jak Ci się wydaje.

wyobraz sobie ze wiem - wiedziec co to sa za znaczki i co z nimi robic
to kawalek tego czym zarabiam na zycie

> Przyznaj się, że po prostu brak Ci argumentów.
Masz mnie :))

> Jeżeli zatrudnię murarza który zamiast domu zbuduje mi krzywą wieżę w
> Pizzie, to go zwolnię i zażądam jeszcze odszkodowania.
nieodbra analogia - w przypadku komputera ktos inny dostarcza sprzet a
ktos inny oprogramowanie - wiec ktos kto dostarczyl ci PC z
zainstalowanym systemem nie odpoiwada za dzialanie tego systemu w
kwestiach wykraczajacych poza kompatyblinosci i dzialanie sprzetu w tym
systemie

> Tak, jeżeli w samochodzie wysiadną Ci np przednie światła i zostaniesz
> zatrzymany przez policję, rozumiem, że w "Twoim świecie" nie zapłacisz za
> to mandatu? Jak myślisz po co to jest? Nie jest to czasem po to aby Cię
> zmobilizować żebyś te światła wymienił?
a bedziesz placil za ten spam?? ciekawe jaka bedzie twoja rekacja jak
dostaniesz rachunek za spam wyslany w twoim imieniu przez kogos innego
bez twojej wiedz? zaplacisz ???

BTW jezeli chcesz kontynuowac dyskusje to na priv bo sprawa zrobila sie
mocno off-topiczna a ludzie niekoniecznie chca czytac to co ja i ty mamy
na ten temat do powiedzenia.

Na grupie EOT - jak co pisz na priv

--
Tomasz Onyszko [MVP]