Re: w2k na duzym dysku ktorego nie widzi stara plyta glowna

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 08:48:03 MET DST

Użytkownik "RadekM" <quelque@poczta.onet.niet.spam.pl> napisał w
wiadomości news:slrncbij7g.1s6.quelque@localhost.localdomain
> witam
> mam nastepujacy problem: przyjechal do mnie brat z dyskiem 80GB, na
> ktorym ma windowsa 2000 na ntfs. niestety moja stara plyta glowna
> (jakas i440bx) nie widzi tego dysku (bios wrecz sie wiesza przy
> probie wykrycia). brat chcial cos tam porobic pod swoim systemem bo
> ma tam jakies programy,
> no ale niestety za cholere sie nie da zaladowac systemu. pomijam
> zasadnosc uruchamiania w2k na tak starym sprzecie bo nie o to tu
> chodzi...
> pytanie jest takie: czy sa jakies programy do zaladowania w2k z innego
> [...]

Nie, AFAIK nie ma takich programów. Natomiast jeśli uda ci się wymusić
rozpoznanie tego dysku nawet jako mniejszego, ale koniecznie LBA, to W2k
powinien się uruchomić i on zobaczy już dysk w całości. Znacznie lepszym
wyjściem byłby jednak upgrade BIOS-u, na przykład stąd:
http://www.rom.by/.

P.S. Uważaj tylko z tą zabawą z cudzym dyskiem; widziałem posty od
ludzi, którym po powrocie dysku do oryginalnego komputera partycje już
nie były przez system rozpoznawane. Dlatego zrób wcześniej kopię MBR np.
tym: MBRWork http://www.terabyteunlimited.com.

/odpowiadając zmień px na pl/