Re: ISASS.exe - help!!

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa <spam_goes_here_at_takeda.tk>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 18:43:54 MET DST

On Tue, 01 Jun 2004 15:15:14 +0200, Tomasz Onyszko wrote:

> ech - no nie wiem - ja uwazam ze nalezy jak najmniej regulowac papierami
> a naturalna selekcja sama zaltwi reszte - tak naprawde to albo taki kolo
> sie w koncu czegos nauczy albo wypadnie z obeigu bo komputer nie bedzie
> mu dzialal jak nalezy, a jezeli pojdzie gdizes do pracy to albo sie
> nauczy albo go zwolnia bo narobi wiele zlego, albo bedize pracowal dalej
> i narazal firme na straty (ale wtedy trzeba sie zastanawoic na
> managementem tej firmy) - i tak to sie samo wyreguluje

Tak jak ze zwykłymi samochodami, osoby bez odpowiedniej wiedzy są
zagrożeniem dla innych. Przykładowo DDoS nety. Przeciesz abuserzy właśnie
takie osoby szukają, po zarażeniu pewnej ilości komputerów (np. 1000?) mogą
postawić dowolny serwer na kolana (i tu nic nie znaczy czy administrator
tego serwera zna sięczy nie zna na rzeczy, jest poprostu bezsilny).

Kolejna sprawa - wirusy, ile to śmieci krąży po necie osobiście dla mnie to
gorsze niż spam. To samo z wirusami typu sasser.

Jestem za propozycją Radka, forsowany przez ISP firewall na przychodzące
połączenia, oraz m.in. na wychodzące na port 25 (oprócz serwera poczty
ISP).

To wyeliminowało by większość problemów, niestety nadal nie mam pomysłu
dot. zabezpieczeń przed ddosnetami :/
Najgorsze w tym to, że niektóre najpopularniejsze programy
*ekhm* NAV *ekhm*, nie wykrywają większości odrobinę zmienionych wersji
programów do ddosnetu.

--
takeda@IRCnet.EFnet, ICQ# 15827691, GG# 113344, TLEN: taked4
EMAIL: 6d3cq1u02@NOsneakemailSPAM.com