Re: Dziwny jest ten Win2000

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Tue 25 May 2004 - 21:45:33 MET DST

Zdzisław Landowski wrote:

> Mam duzy problem

A to nowina :)

> Zamapowalem sobie HDD z serwera jako dysk N:\

Gratulacje!

> ale jak z sieci makra sie do niego odwoluja to robia to po sciezce sieciowej
> //serwer/katalog/dane/.....

I co z tego?

> i na dodatek robi to przerazliwie wolno

A to przykre...

> na komputerze bez kontrolera domeny, exchange ale o wiele slabszej maszynie
> chodzi to 2x szybciej.

A to jeszcze bardziej przykre...

> Ratunku bo w tej chwili firme chce przeniesc na serwer

Dobra, wydaje mi się, że już kiedyś ten temat był poruszany, ale co mi
tam. W domyślnych ustawieniach zabezpieczeń dla kontrolera domeny
włączone jest podpisywanie pakietów SMB. Zwiększa to bezpieczeństwo, ale
niestety powoduje kilka problemów z wydajnością. Mianowicie w protokole
TCP stosowane są tak zwane opóźnione potwierdzenia. To po to, by nie na
każdy pakiet przysyłać ACK (bo to jest nieopłacalne). ACK jest wysyłany
więc dla określonej ilości pakietów, bądź po upłynięciu określonego
czasu. Jeśli operuje się na niewielkich porcjach danych, wówczas mogą
one mieścić się w liczbie pakietów, która nie przekracza progu
potrzebnego do wysłania ACK i konieczne jest odczekanie odpowiedniego
czasu. A to niespecjalnie pozytywnie wpływa na wydajność. Sam tak miałem
na kilku serwerach.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321098
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=321169

I pokrewne.