XP na laptopie - zmiana sieci LAN<->dialup

Autor: Michal Szymanski <msz_at_bulge.astrouw.edu.pl>
Data: Mon 24 May 2004 - 23:15:43 MET DST

Uszanowanie,

Mam laptopa z Windows XP Home. Zintegrowana karta sieciowa i modem.
Zwykle jest podlaczony poprzez karte do LAN-u w firmie, czasem jednak
uzywam go w miejscach, gdzie pozostaje tylko TePSa i dialup.

Problem pojawia sie kiedy "wracam" do firmy i podlaczam laptop do sieci
przez ethernet. System rozpoznaje siec (dostaje IP z serwera DHCP), bo
moge np. uzyc SSH i zalogowac sie na serwery unixowe. Ale Internet
Explorer z jakichs powodow upiera sie, ze sieci nie ma i proponuje wybor
polaczenia dialup. Niestety nie udalo mi sie znalezc prostego sposobu na
pouczenie IE, ze siec jednak jest. Jedyne co potrafilem wykonac to
ponowne zdefiniowanie lokalnego polaczenia (przejscie przez
kilka(nascie) kolejnych okienek wyboru). Wydaje mi sie jednak to
zupelnie absurdalna metoda.

Bylbym wdzieczny za podpowiedz jak to mozna (ufam ze mozna) zrobic latwo
i szybko.

pozdrowienia, Michal.

--
  Michal Szymanski (msz at astrouw dot edu dot pl)
  Warsaw University Observatory, Warszawa, POLAND