Re: win xp prof - problemy z otoczeniem sieciowy

Autor: Wojtek <aa14_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 20 May 2004 - 07:28:34 MET DST

Użytkownik "Jacek Wilczyński" <wolk@jablko.one.pl> napisał w wiadomości
news:20040519173543.03917b67.wolk@jablko.one.pl...
Mam siec lokalną :kilka stacji win xp prof i win nt.
Ostatnio dostwiłem jeszcze jedną stację winxp prof(ma pełnic funkcje serwera
wydruków i MSDE, serwer plików)
Sieć tylko lokalna bez wyjścia na świat. podsieć 192.168.1.0/24 adresy
przydzielone statycznie, nie ma wydzielonego serwera DNS ani WINS.
Wszystkie stacje sa widziane w otoczeniu sieciowym(można swobodnie
przeglądać zasoby udostępnione przez użytkowników.

Niestety stacja z której chciałem zrobić serwer:) pomimo tego że jest
widoczna w sieci właściwie uniemożliwia korzystanie z zasobów na niej
udostępnionych za posrednictwem otoczenia sieciowego( widziana jest w
otoczeniu sieciowym ale po wjściu na nią trzeba odczekać kilka minut zanim
pojawią się udostępnione katalogi i drukarki ). Pingi idą <1ms
nie ma też problemów przy drukowaniu ( drukaka sieciowa tcp/ip hp port).

W event log niestety nic nie ma.
Tylko ta jedna stacja tak się zachowuje w zaoby udostępniane przez inne
komputery za pośrednictwem otoczenia sieciowego działają.

Jest jescze jedna rzecz nawet jak z tej stacji przeglądam zasoby sieciowe i
za pośrednictwem otoczenia sieciowego obejrzeć jej zasoby to efekt jest taki
sam.

Kiedyś czytałem w poradach mag "CHIP" (numer z tego lub zeszłego roku,
niestety nie mam go), że jeśli z komputer z sys. XP łączy się z drugim
kompem z sys. XP to sprawdza najpierw czy są jakieś zaplanowane zadania co
zajmuje nawet kilka minut.

Żeby to obejść trzeba usunąć 1 klucz z rejestru. Niestety nie pamiętam który
:(

Pozdr.
Wojtek