Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [POLIP] zmiany w bgp dla GTS ?

To: polip@man.lodz.pl
Subject: Re: [POLIP] zmiany w bgp dla GTS ?
From: Pawel Rybczyk <pawel.rybczyk@border6.com>
Date: Mon, 08 Sep 2014 06:52:26 +0200
On 09/04/2014 11:58 AM, DK wrote:

> Tak, GTS pod nowymi rządami i po integracji z GTS CE zmienił politykę
> ruchu na otwartą (otwarci we wszystkich IX-ach, a są w wielu
> europejskich), skutek taki, że obecnie dużo więcej ruchu przez nich
> idzie niż wcześniej. Niestety jest też zmiana na minus, jako AS5588 nie
> udostępniają praktycznie żadnych community do sterowania ruchem. To
> znaczy teoretycznie jakieś tam udostępniają: "do not announce this route
> to all upstreams and peers" oraz "do not announce this route to all
> upstreams", co nie pozwala na nic sensownego. Bardzo chcą, żeby klient
> [...]

Hej,
Może zainteresuje was narzędzie, które tworzymy w Border 6. Jest to
automat dla inżynierii ruchu WAN mający na celu kierować ruchem w
oparciu o dodatkowe parametry, a nie tylko informację którą rozgłasza
dostawca. Mierzymy RTD, packet loss dla dostępu do subnetów z którymi
wymieniacie najwięcej danych via każde łącze. Można ustawić LB między
upstream providerami lub automatycznie kreować politykę na brzegu i
wybierać zawsze najszybsze łącze dla danego celu.

Jeżeli temat dla was ciekawy to proszę o kontakt. Chętnie przekaże
szczegóły.

Pozdrawiam,
Paweł