Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [POLIP] Frame Relay po światłowodzie

To: polip@man.lodz.pl
Subject: Re: [POLIP] Frame Relay po światłowodzie
From: Sylwester Zarębski <zbieracz@isp.net.pl>
Date: Sat, 8 Mar 2014 15:35:05 +0100
Dnia Thu, 06 Mar 2014 22:08:32 +0100, Poldek napisał(a):

> Łącze Frame Relay po światłowodzie od Orange - cena 2200 zł/mies. netto.
> Przepustowość 10 Mbit down / 10 Mbit up.
>
> DSL Turbo dla firm od Orange - cena 119 zł/mies. netto. Przepustowość 80
> Mbit down / 10 Mbit up (tak, oczywiście wiem, że "do").
>
> Na czym polega wyższość FR nad DSL, że jest 18× droższy i razy wolniejszy?

Nie wiem na ile to prawda (może ktoś potwierdzi?), ale ostatnio technik
TP będący na miejscu instalacji stwierdził, że nie ma póki co możliwości
instalacji VDSL ze stałym adresem IP, a tam gdzie ktoś chce mieć stały
IP, to pod tą samą nazwą usługi (80/10) dają ADSL. Nawet modem dają ten
sam, aby łatwo nie można było stwierdzić czy działa ADSL czy VDSL.
Tylko prędkość nie ta :(.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski