Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [POLIP] alternatywa dla PI

To: polip@man.lodz.pl
Subject: Re: [POLIP] alternatywa dla PI
From: Mruk <tratatata@gazeta.pl>
Date: Wed, 26 Feb 2014 20:25:19 +0100
W dniu 2014-02-26 09:55, Andrzej Lawa pisze:
     Ave!

Jest klient który chciałby zrobić sobie redundancję łącza z własną pulą
IPv4 niezależną od dostawcy. Czyli musiałby mieć BGP, pulę Provider
Independent i ASN.

Problem: chce mieć (płacić za) 30 adresów (no mniej-więcej - zależy jak
kto liczy, generalnie chodzi o podsieć /27). A zasadniczo pula adresów
PI wg wymogów RIPE może być nie mniejsza niż /24.

Pomysł alternatywny: klient dostaje klasę adresową /27 od dostawcy, u
dostawcy stawia (np. wirtualny) router połączony z drugim routerem u
klienta dwoma łączami - bezpośrednim i poprzez zapasowego dostawcę
internetu - połączone protokołem BGP z prwatnym ASN.

Nie przekombinowałem?

Alternatywą byłby wirtualny router u dostawcy i dwuwejściowy routerek z
VPN, ale wewnętrzne BGP wydaje mi się nieco bardziej... eleganckie.

jest możliwość rozgłaszania części PA chyba nawet. Tu ja nie widze kłopotu. ASa też dostać teraz nie kłopot więc bym nie kombinował

ale klasa /27 przepadnie bo już dawno na routerach są wyfiltrowane dłuższe maski jak 24