Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[POLIP] alternatywa dla PI

To: polip@man.lodz.pl
Subject: [POLIP] alternatywa dla PI
From: Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Date: Wed, 26 Feb 2014 09:55:05 +0100
    Ave!

Jest klient który chciałby zrobić sobie redundancję łącza z własną pulą IPv4 niezależną od dostawcy. Czyli musiałby mieć BGP, pulę Provider Independent i ASN.

Problem: chce mieć (płacić za) 30 adresów (no mniej-więcej - zależy jak kto liczy, generalnie chodzi o podsieć /27). A zasadniczo pula adresów PI wg wymogów RIPE może być nie mniejsza niż /24.

Pomysł alternatywny: klient dostaje klasę adresową /27 od dostawcy, u dostawcy stawia (np. wirtualny) router połączony z drugim routerem u klienta dwoma łączami - bezpośrednim i poprzez zapasowego dostawcę internetu - połączone protokołem BGP z prwatnym ASN.

Nie przekombinowałem?

Alternatywą byłby wirtualny router u dostawcy i dwuwejściowy routerek z VPN, ale wewnętrzne BGP wydaje mi się nieco bardziej... eleganckie.