Re: ipv6: tunnel sit do 192.88.99.1 i załatwianie PI

Autor: konrad rzentarzewski <konrad_at_rzentarzewski.net>
Data: Tue, 18 Dec 2012 13:30:06 +0000 (UTC)

Art from [ taihen_at_taihen.org ] ...

: On Wed, 31 Oct 2012 11:29:10 +0000 (UTC), konrad rzentarzewski <konrad_at_rzentarzewski.net> wrote:
:>
:> AS jest dostawcą treści, więc IP jak najbardziej dla potrzeb własnych.
:>
:> argumentacja była taka, że PI to infrastruktura, a jak na tych IP są
:> jakieś usługi, to już jest "End User" i nie może być PI - tutaj
:> można sobie poczytać:
:> http://pastie.org/private/riz0jdpstiknbpj8tmmpag
:
: PI jest dla użytkownika końcowego i jest to zaznaczane jako użytek
: (assignment) w przeciwieństwie do PA, który jest przydziałem ale nie
: użytkiem (to robi później LIR rejestrując używane podsieci).
:
: W v4 sporo małych ISP użwało PI i to było zgodne z polisą ponieważ
: przyznawano tylko jeden adres z większej puli który następnie jest NATowany
: po stronie klienta jednak z bramką dalej po stronie dostawcy. Więc
: faktycznie był częścią infrastruktury dostawcy.
: Problem z PI w v6 jest taki że zawsze będziesz dawał klientowi podsieć
: przynajmniej /64 a to już jest tzw. sub-assignment czyli przyznanie
: jeszcze raz sieci lub podsieci która jest już zarejestrowana jako używana a to jest
: niezgodne z zasadami.
:
: http://www.ripe.net/ripe/docs/ripe-552#IPv6_PI_Assignments
:
: Także koniec końców, żeby przydzielać adresy dalej musisz zostać LIRem
: lub dostać sub-alokacje od Twojego dostawcy.

ja to rozumiem, ale jestem dostawcą treści i na tych adresach będą tylko
serwery (moje) z phpami i innymi railsami moimi i moich klientów.
nigdzie tych adresów dalej nie będę routował w dół.

ripe tego nie kuma, więc prezentują dokładnie takie stanowisko jakie
przedstawiłeś.

mi to rybka w sumie czy te zasoby będą dostępne po v6 czy nie -
podpięcie tego pod LB to dla nas pikuś. jednak ze względu na taką
politykę załączymy v6 tak późno jak to będzie możliwe (czytaj któryś z
naszych klientów, albo dużych polskich ISP zacznie być v6-only).

--
 “We found that when we woke up developers at 2am, defects got fixed
 faster than ever” -- Patrick Lightbody, CEO, BrowserMob