ipv6: tunnel sit do 192.88.99.1 i załatwianie PI

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: 26 Oct 2012 18:28:44 GMT

Po mału przymierzam się do wdrożenia u siebie w serwerowni ipv6, nie chcę zostać w lesie jak się za raz
pojawiÄ… klienci ipv6 only.
Ponieważ nie znam jeszcze procedur i opłat zacząłem od klasy 2002:: aby posprawdzać sobie usługi,
poprzerabiać aplikacje i bazy danych itd. i na tym na razie skupić.

Postawiłem sobie na routerze (debian+quagga) tunnel z mojego IP do 192.88.99.1, podniosłem jedno IP6 no
i zaczęło sobie to bzykać w 2 strony. Pytanie czy taki tunnel umie mi zapewnić z tego routera routing do
całej sieci, czy muszę to zrobić z każdego serwera? (i co z windowsowymi w tym układzie?). Może jednak
się da podnieść tunel na 1 hoście routerze tzn:

- podnisę sobie na końcu tunelu i na bond0 2002:xx:xx::1,
- route dla 2002:xx:xx:: skierujÄ™ na bond0,
- defaulta ipv6 skierujÄ™ na tunel

i wtedy na pozostałych hostach wprost podniosę na interfejsach ot 2002:xx:xx::2, 2002:xx:xx::3 z gateway
na 2002:xx:xx::1 pójdzie tak?
Domyślam się że tak, bo po co dostawałbym całą wielką klasę na 1 połaczenie - ale zapytam zanim zacznę
dłubać :) czy nie ma na 2 końcu tunelu jakiś blokad/ograniczeń.

Jak w takim układzie tunelowania dobrać się do revdns? Szczególnie dla smtp to może być wymagane, aby spełnić
rfc2851.

Drugie pytanie jak PI ipv6 załatwiać oficjalnie. Rozumiem że obiekt przez sponsor LIR-a, routing od dostawców
z tego co się chwalą to i multimedia i tktelekom pisze że ipv6 działa więc pewnie mi routing włączą, ale
jak to wygląda w praktyce, ma ktoś od tych dostawców łącza?
Jakie są ceny klasy ipv6? Styknie mi najmniejsza :) Na ip4 mam /24 z czego raptem używam 20, klasa mi potrzebna
jest tylko dla bgp.
Czy dla ipv6 jest jakaÅ› specjalna quagga? czy ta co mam mi wystarczy? (debian stable) - czy tam siÄ™ to robi w
ogóle inaczej?