Re: Jak dostac IPv6 PI i dlaczego "niedasie"?

Autor: karol <nospam_at_nospam.pl>
Data: Thu, 15 Mar 2012 10:47:26 +0100

Dnia 15.03.2012 10:34, konrad rzentarzewski pisze:
> Art from [ nospam_at_nospam.pl ] ...
>
> : Dnia 13.03.2012 17:29, M pisze:
> :> Użytkownikom końcowym na razie nie
> :> zamierzam dawać IPv6 (RIPE zabrania, poza tym za dużo routerków u
> :> klientów do wymiany - większość to najtańsze TP-Linki, czekam kiedy
> :> będzie coś w sensownej cenie obsługującego IPv6), chcę zacząć od /48
> : Że co, zabrania....???
>
> PI zabrania.

Ja bym to interpretował inaczej. PI takie coś ma domyślnie przestać
istnieć, w domyślnej alokacji dostajesz /32 do klienta delegujesz /48
(takich sieci tam wejdzie przy prefixie 32 bity 64 tysiace). Wiec albo
jestes w swiecie z prefixem /32 albo wcale, bo inaczej znów będzie
problem z agregacją.

W Twoim wypadku może na początek rozważ metodę zrobienia tunelu do HE,
jak zestawisz tunnel to dając Ci do tego tunnelu max dwa prefixy które
rozgłaszają i możesz tą adresację pchnąć dalej do swoich klientów. By
zobaczyć jak to wyjdzie statystycznie z ruchem itd, bo oprócz tych
routerów masz na pewno ludzi z Win7/Vista podłączonych bezpośrednio do
sieci.

Karol