Jak dostac IPv6 PI i dlaczego "niedasie"?

Autor: M <marekm72_at_gmail.com>
Data: Tue, 13 Mar 2012 09:29:18 -0700 (PDT)

Jako mały lokalny ISP, od roku dysponuję zasobami z RIPE - własnym AS-
em i adresacją IPv4 PI w ilości /23 - uzyskanymi za pośrednictwem
sponsor LIR-a. Z IPv4 nie było łatwo uzasadnić, ale się udało. Mam
zestawione BGP, rozgłaszam się przez 3 różnych dostawców, wszystko
działa jak należy.
Przyszła pora na IPv6 i tu zonk - zarówno mój obecny sponsor LIR, jak
również drugi inny, zgodnie twierdzą że IPv6 PI "niedasię". Twierdzą
że RIPE wymaga by zostać LIR-em, a kryzys jest i trochę droga ta
impreza... (2000 euro wpisowego + 1300 euro na rok za "extra small")
W dokumentach RIPE nie umiem znaleźć odpowiedzi dlaczego. Wymagania
które tam stawiają spełniam. Użytkownikom końcowym na razie nie
zamierzam dawać IPv6 (RIPE zabrania, poza tym za dużo routerków u
klientów do wymiany - większość to najtańsze TP-Linki, czekam kiedy
będzie coś w sensownej cenie obsługującego IPv6), chcę zacząć od /48 i
testowego wdrożenia IPv6 u siebie, by przygotować się na przyszłość.
Kiedy już najprostszy TP-Link obsłuży IPv6, moja firma się rozrośnie -
wtedy mogę pomyśleć o zostaniu LIR-em.
Przerabiał ktoś może temat, ewentualnie zna i może polecić sponsor LIR-
a który by się podjął takiego wyzwania?
W archiwum grupy widzę wątek na ten temat mniej więcej sprzed roku,
później cisza.