Re: UPC Biznes a revDNS

Autor: RoMan Mandziejewicz <roman_at_pik-net.pl>
Data: Tue 31 Jan 2012 - 18:55:00 MET

Hello a,

[...]

> W kontekście przesłania fotek w maksymalnej jakości bo nie wiadomo do czego
> się przydadzą... choćby ich wywołania.

Wywołania na plakat? Ile plakatów rocznie produkujesz? Bo 8MB na
zdjęcie to jest zabijasta rozdzielczość. Jak przy takim święcie
wyślesz 3 maile zamiast jednego, to Ci się wielka krzywda stanie?

Poza tym - po co to mailami wysyłać, skoro można na PicasaWeb
przechować i sciągnąć w takiej rozdzielczości, jaka Ci pasuje. 20GB
miejsca jedynie $5 rocznie. Zapewnione backupy i dostepność z
dowolnego (niemal - poza Chinami, Koreą Północną itp.) miejsca na
świecie.

> W 1996 były wlekące się łącza. Wtedy niby to nie miało sensu. Prawie nie
> miało...

W ogóle nie mialo, bo nikt wtedy nie robił zdjęć w takiej rozdzielczosci.
Nawet format PhotoCD zakładał maksymalnie 6Mpix. Jak ktoś mial monitor
1024x768 bez przeplotu w domu, to już był wielkie panisko.
Fotografia cyfrowa raczkowała, nie było labów "wywołujących" zdjęcia
jeszcze.

> ... gdyż wtedy to właśnie jeszcze dość popularna była usługa ftpmail
> używająca maila do "nieprzeznaczonych" celów - przesyłania plików z ftp.

OMG - niszowa usługa.

> wikipedia ftpmail prawdę opowie.

Wikipedia ma wiele opowieści. Ja również.

> W którym RFC napisali, że mail nie służy do przesyłania maili z
> załącznikami?
> (a np. 50MB czy 100MB to znów nie kolos w dzisiejszych czasach)

A w którym RFC napisali, że nie należy pierdzieć w towarzystwie?

Protokół SMTP nie posiada funkcji potrzebnych do transferu dużych
plików. Jeśli pod koniec przesyłania Twojego 100MB pliku zostanie
zerwane połączenie, to mail jest wysyłany ponownie. Nie ma możliwości
wznowienia transmisji.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl