Re: Koniec PI IPv4 w ciągu 2-3lat?

Autor: K <glownyinformatyk_at_zus.gov.pl>
Data: Tue 08 Nov 2011 - 19:26:25 MET

W dniu 07-11-2011 23:09, Tomek pisze:

> Klient: nie działa Internet.
> Operator: Jaki ma Pan zainstalowany system operacyjny na komputerze?
> K: Vista/7....
> O: Podłącza się Pan przez własny router, proszę podłączyć się komputerem
> bezpośrednio do urządzenia operatora
> K: O, teraz działa,...
> O: Ma Pan problem ze swoim urządzeniem (routerem) - proszę zgłosić się
> do sprzedawcy/supportu producenta. Dziękuję za rozmowę...
>
> Reasumując, dlaczego operator ma płacić za klienta. Operator ma i bez
> tego dużo kosztów związanych z uruchomieniem IPv6 w sieci.
> [...]

K: dziwne, wczoraj działał. byłem u sąsiada i u niego mój router też
działa, to u was.

i teraz albo O wraca do v4, wymienia router, albo staje okoniem i klient
idzie do uke gdzie wygrywa klient.

oczywiscie zakladasz, tez ze klient ma minimum viste albo linuksa,
albowiem xp bez zewnetrznej aplikacji po v6 nie pobierze adresu. nie
mowiac juz o tym, ze samo v6 trzeba doinstalowac.

reasumujac, nie jest to takie proste.