Re: Promocje - przymusowość

Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Sat 25 Jun 2011 - 01:31:32 MET DST

W dniu 2011-06-24 18:40, ziolek pisze:

> A to sie nie nazywa umowa bezterminowa?? taka normalna??

Do tej pory myślałem, że radosna twórczość dużych operatorów,
najczęściej komórkowych, wywołała spustoszenie w głowach po jednej
stronie barykady. Teraz, niestety, widzę że po obu.

Podstawową formą umowy jest umowa na czas nieokreślony i umowa na czas
określony. W pierwszej chyba wiadomo o co chodzi. Druga stanowi już
terra incognita - np. mało kto rozumie, że umowa zawarta na czas
określony po dacie wygaśnięcia po prostu przestaje istnieć. Istnieją
dwie formuły rozwiązania tego problemu:
1. po zakończeniu umowa automagicznie przechodzi na umowę na czas
nieokreślony
2. umowa na czas określony, jeśli nie zostało to zgłoszone przez klienta
wcześniej, automagicznie odnawia się na tych samych warunkach na kolejne
X miesięcy.

I tak, jeśli pierwsza forma jest w zasadzie bezpieczna, to druga jest,
mówiąc po warszawsku - szemrana. Nie zdziwię się, jesli prędzej czy
później któryś z regulatorów czy KE zakwestionuje ją, przy okazji
oczywiście przywalając kary.

Oczywiście nie muszę chyba wspominać, że klient przychodzący do
operatora powinien móc zawrzeć umowe zarówno na czas określony, jak i
nieokreślony.

I jeszcze jedno - kara za zerwanie/rozwiÄ…zanie umowy. Panowie - w
polskim prawie NIE MA takiej opcji dla usług telekomunikacyjnych.
Jedyne, co jest, to "zwrot ulg udzielonych abonentowi". A udzielone ulgi
trzeba a. wpisać w umowę b. wyliczyć.