Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Sun 19 Jun 2011 - 21:43:07 MET DST

Dnia 2011-06-17, o godz. 21:58:12
Art <zeta@serwer.pl> napisał(a):

> Dobre ;)

E tam ;-) Musiały być "pod ręką" ale często nie było przez pół czy
godzinę nic do roboty to podwyższały swoje umiejętności a nam było miło
że możemy pomóc czy coś wyjaśnić.

> Maciek masz rację samą pocztę tak, ale nie moge wpaść na pomysł,
> który zawód wymaga serwera poczty u siebie w domu?
>
> Byc moze ja tez powinienem mieć taki serwer u siebie w domu a o tym
> nie wiem?
> Jestem zainteresowany odpowiedzią, i to bez złośliwości.

Ale gdzie tu złośliwość? Normalna dyskusja. Mała firma SOHO która nie
chce by ich poczta leżała gdzieś poza ich kontrolą bo nie mają pewności
że na hostingu ktoś się do tego dobierze. I nawet jak sami coś
wyczyszczą to to np. w backupach leży kopia i nie wiadomo o co chodzi.
Nie trzeba do tego super łącza profesjonalnego - starczy 1 adres IP i
revDNS. Bo np. pocztą przesyłane są dane osobowe. Wiem że można to
robić szyfrowaniem ale często z różnych powodów tego nie robią. Mam
kilka takich lokacji gdzie DSL 1Mbit jest aż nadto bo wystarczyłoby
128kbps ale to najtańsza opcja gdzie można postawić serwer pocztowy.
Mam też firmę dużą która co prawda na dużych łączach ale tylko z
takiego powodu utrzymuje własny serwer pocztowy w swojej serwerowni a
nie na zewnątrz. Ty tego nie potrzebujesz ale inni i owszem.

Zdrówko